ကခ်င္ျပည္နယ္ ၀န္ႀကီးေဟာင္း ဦး ဇန္ထာရွင္
ပင္လံုစာခ်ဳပ္အားျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာ ႏိုင္ငံကိုထူေထာင္ ခဲ့သည့္ (၁၁) ႏွစ္ကာလတြင္
ယင္းစာခ်ဳပ္ကိုလက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ၾကသည့္ ကခ်င္ျပည္နယ္၊ ရွမ္းျပည္နယ္ ႏွင့္
ခ်င္း၀ိေသသတိုင္း တို႕ သည္ ၄င္း၊
၁၉၅၄ တြင္ ျပည္ေထာင္စု ၀င္ ျပည္နယ္ တခုျဖစ္လာေသာ ကရင္ျပည္နယ္ သည္ ၄င္း မိမိတို႕
ျပည္သူမ်ား ၏
ျပည္သူမ်ား ၏
လြတ္လပ္ေရး၊ တန္းတူေရး၊ ဒီမိုကေရစီ ေရး ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မ်ား ကို အမွန္တကယ္ခံ
စားရရွိၾကသလား?
စားရရွိၾကသလား?
လြတ္လပ္ေေရး ကိုအလ်င္အျမန္ရလို၍ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္ ပါ၀င္ ပူးေပါင္း ခဲ့ၿပီး
ျပည္ေထာင္စု ၀င္
ျပည္ေထာင္စု ၀င္
ျပည္နယ္ မ်ား အျဖစ္ ပင္လံု စာခ်ဳပ္ ႏွင့္ အညီ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္း ပိုင္ခြင့္ အျပည့္ အ၀ ရရွိခဲ့
ၾကသလား၊
ၾကသလား၊
ျပည္ေထာင္စုထဲ တြင္ ဂုဏ္သိကၡာ ရွိရွိ မိမိတို႕ ၾကမၼာ ကိုမိမိ တို႕ ဖန္တီးႏိုင္ခဲ့ၾကသလား။
ျပည္နယ္မ်ားသည္
ျပည္နယ္မ်ားသည္
ကုိယ္ပိုင္ျပဌာန္းပိုင္ခြင့္ လည္း မရွိခဲ့၊ မိမိတို႕ၾကမၼာ ကိုလည္းမိမိတို႕ ဖန္တီးခြင့္လည္းမရခဲ့ ၾက၊
မိမိ တို႕၏ အမ်ိဳးသား
မိမိ တို႕၏ အမ်ိဳးသား
ဂုဏ္သိကၡာ တို႕ ညွိးႏြမး္ခဲ့ၾကရသည္သာမက ျပည္နယ္မ်ား တြင္ ဒီမိုကေရစီ ပါဆိတ္သုဥ္္း ခဲ့ရ
ၿပီး
ၿပီး
…… မည္သို႕မည္ပံု ဒီမိုကေရစီ ဆိတ္သုဥ္း ခဲ့ ရပံု ကို ကခ်င္ျပည္နယ္ ၀န္ႀကီး ဦး ဇန္ထာရွင္က
သူ၏
သူ၏
”ဒီမိုကေရစီေျပာင္းျပန္” စာအုပ္တြင္ ေဖၚထုတ္ခဲ့ပါသည္။ ဦးဇန္ထာရွင္ က နိဒါန္း ကိုေရးသား
ရာတြင္
ရာတြင္
“….. ဒီမိုကေရစီ ကိုခ်စ္ျမတ္ႏိုး၍ ျပည္ေထာင္စုႀကီး ကိုတည္တန္႕ ခိုင္ၿမဲေစလိုေသာ
ျပည္ေထာင္စုသား
ျပည္ေထာင္စုသား
တေယာက္အေနႏွင့္ဒီမိုကေရစီ ကို ျပည္ေထာင္စု တ၀ွမ္းလံုး၊ လွည္းေနေလွေအာင္း၊
ျမင္းေဇာင္းမက်န္ အျပည့္
ျမင္းေဇာင္းမက်န္ အျပည့္
အ၀ေပးႏိုင္ေသာအစိုးရေကာင္း တိုင္းျပည္ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း ကိုေမွ်ာ္မွန္းတမ္းတလ်က္၊
ျပည္ေထာင္စုသူ
ျပည္ေထာင္စုသူ
ျပည္ေထာင္စုသား တိုင္းအား အကူအညီေတာင္းခံ ရျခင္း ျဖစ္ပါသတည္း “ ဟူ၍
၀န္ႀကီးတဦးအေန နဲ႕
ဘာေတြ ကိုယ္ေတြ႕ၾကံဳခဲ့ရၿပီး ေခါင္းေဆာင္လုပ္သူေတြက ဘာေတြမ်ား၊
ဘယ္လိုမွားခဲ့ၾကတာလဲ ဆိုတာ ကို ဒီစာ
အုပ္ကိုဖတ္ျခင္းအားျဖင့္ သိရွိ ၾက ရမွာ ျဖစ္ပါသည္္။ လူသည္မွား တတ္ပါသည္၊ ႏိုင္ငံေရး
သမား
တို႕လည္း အမွား ႏွင့္
ကင္းၾကမည္မဟုတ္ပါ။ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏု ၏ ျပည္နယ္ေတြအေပၚမွာ သေဘာထား မ်ားသည္
သာမန္ ပုထုဇဥ္လူသား
မို႕ မွားတတ္ သည့္ အမွားမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ၊ မွား မွန္း သိသိ ႏွင့္ ျပဳလုပ္ က်ဴးလြန္ခဲ့သည့္ ဒီမိုကေရစီ
စနစ္ ကို
ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း ဆန္႕က်င္သည့္ လုပ္ရပ္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရေပမည္။ ဒီမိုကေရစီ
ႏိုင္ငံကိုထူေထာင္စ
ကာလ ႏုနယ္ေနေသးေသာ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ ၏ သမိုင္း အစမွာတင္ တာ၀န္ယူ
ေခါင္းေဆာင္လုပ္သူ က
ဒီမိုကေရစီ ရွင္သန္ႀကီးထြားေအာင္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္မႈ မျပဳခဲ့ပဲ အထူးသျဖင့္ ျပည္နယ္မ်ား တြင္
ဒီမိုကေရစီ
ဆိတ္သုန္းေအာင္ေဆာင္ရြက္ ကာ ဒီမိုကေရစီ ၏ အကိုင္းအခက္မ်ားကို ျမွစ္ခ်ိဳးခ်ိဳးခဲ့ သည္မွာ
ေနာင္တြင္
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္း ႏွင့္ အေပါင္းပါ တို႕ စစ္ အာဏာ ျဖင့္ တက္လာၿပီး ဦးႏု အပါအ၀င္
အရပ္သားအစိုးရ တခုလံုးကို သူ၏
စစ္ဖိနပ္ေအာင္တြင္ ျပားျပား ၀တ္ေနေအာင္နင္းေျခကာ ဒီမိုကေရစိကို အျမစ္ကပါလွန္ေလွာ္၊
ခုတ္လွဲဖ်က္စီး
သည္အထိဆိုးဆိုး ၀ါး၀ါး ျဖစ္လာရန္ လမ္း စဖြင့္ေပးသည္ႏွင့္ အတူတူ ပင္ ျဖစ္ေလေတာ့ သည္။
တို္င္းျပည္ ကို
တျပည္ေထာင္အာဏာရွင္စနစ္မွသည္ တပါတီအာဏာ ရွင္စနစ္ဆီသို႕ တြန္းပို႕သည္ အထိ
မိုက္တြင္း
နက္လာၾကသည္။
လြတ္လပ္ေရး ရၿပီ ၄- ၅ ႏွစ္ ကာလ ၁၉၅၁- ၁၉၅၂ တြင္ လြတ္လပ္စ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာ
ႏိုင္ငံ
အေထြေထြေရြးေကာာက္ ပြဲ ရလဒ္မ်ား အေပၚ ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီ ေခတ္ဟု
အားလံုးနားလည္သည့္ ဖဆပလ
ေခတ္တြင္ ထိပ္ဆံုံးမွ ဦးေဆာင္ေနသည့္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏု က မည္သို႕သေဘာထား ခဲ့သနည္း။
ဗမာျပည္မ တြင္
ဒီမိုကေရစီ ၏ သေဘာ အလိုအရ ဖဆပလ မွ မဲအမ်ားဆံုး ရ၍ အစိုးရ ဖြဲ႕ႏိုင္ခဲ့ ေသာ္လည္း
ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္ မဲ
အမ်ားဆံုးရခဲ့ ေသာ Kachin National Congress ကုိ ျပည္နယ္ အစိုးရဖြဲ႕ ရန္ျဖစ္ ေသာ္လည္း
ကခ်င္ျပည္နယ္
ေကာင္စီ ဥကၠဌ ခန္႕ထားရာတြင္ ဦးႏုက KNC ထက္ အမတ္ေနရာနဲသည့္ သူတဦးကုိ
သူ႕စိတ္ႀကိဳက္
ခန္႕အပ္ခဲ့သည္။ အမတ္ ေနရာ အမ်ားဆံုးရသည့္ KNC မွာမူ ကခ်င္းျပည္နယ္တြင္
အတိုက္အခံဘ၀တြင္ေနခဲ့
ရသည္။ KNC အတြင္းစိတ္၀မ္းကြဲမႈမ်ားျဖစ္ပြားေစခဲ့သည္။ ဒီမိုကေရစီ ကို ျပည္နယ္ေတြမွာ
ေျပာင္းျပန္လွန္ခဲ့တာျဖစ္ၿပီး စတင္ေတာက္ေလာင္ေနၿပီ ျဖစ္တဲ့ ျပည္တြင္းစစ္မီး ကို
မီးေလာင္ရာေလပင့္ လိုက္တာနဲ႕
အတူတူပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲ ဒီ အခ်ိန္ အထိ ကခ်င္ျပည္သူ တို႕ ဟာ ျပည္ေထာင္စု
တည္တန္႕ခိုင္ျမဲေရး ကိုေရွ႕ထားၿပီး
ဆူပူမႈေတြ မလုပ္ခဲ့ၾကပါ။
လူမ်ိဳးေပါင္း စံု မွီတင္းေနထိုင္ၾကသည့္ ့ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြက္ ဒီမိုကေရစီ ၏ အနာဂတ္ သည္
စတင္ၾကမၼာငင္ ခဲ့ သည့္ သမို္င္း အစပဲျဖစ္ေပသည္။ ခ်င္း၀ိေသသတိုင္းတြင္လည္း မဲအမ်ားဆံုးရသည့္အမတ္ကို
ခ်င္းေရးရာ၀န္ႀကီးအျဖစ္ မခန္႕ ပဲ၊ မဲ အနည္းငယ္သာရသည့္ အမတ္ တဦး ကိုတဇြတ္ထိုးခန္ခဲ့ သျဖင့္
ျပႆနာတက္ခဲ့ ၾကရသည္။ မဲအႏိုင္ရခဲ့သည့္ Chin National Congress အတြင္းတြင္္လည္း
စိတ္၀မ္းမ်ားကြဲခဲ့ၾကသည္။ ကရင္ျပည္နယ္ တြင္ လည္း မဲအႏိုင္ရသူကို အေျခခံဥပေဒႏွင့္ အညီ ျပည္နယ္၀န္ႀကီး
မခန္႕ပဲ ကရင္ျပည္နယ္ မွမဟုတ္သည့္ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚမွ သူ႕စိတ္ႀကိဳက္ ကရင္ အမတ္တဦး ကို ခန္႕ခဲ့ ၍ ျပႆနာ
တက္ခဲ့ ရသည္။ ဤသို႕ျဖင့္ ညီညြတ္ေသာျပည္နယ္မ်ား ကို ညီညြတ္မႈပ်က္ျပားေစခဲ့ ၿပီး၊ ျပည္မအတြက္ကေတာ့
ဒီမိုကေရစီနည္း ႏွင့္ ေရြးေကာက္ေစၿပီး ျပည္နယ္ေတြအေပၚ မွာ ေတာ့ တျပည္ေထာင္ အာဏာရွင္
မင္းတရားႀကီးပမာ ျပဳက်င့္ခဲ့သည္။ ထိုသို႕ ဒီမိုကေရစီ ကို ျမွစ္ခ်ိဳးခ်ဳိး ခံရတုိင္း တိုင္းရင္းသား မ်ား ကဒီမိုကေရစီ ႏွ
င့္ဆန္႕က်င္ေနေၾကာင္းေထာက္ျပခဲ့ၾကသည္။ ဘာမွမထူးခဲ့ပါ။ ေနာက္ဆံုးတြင္ တရားလြတ္ေတာ္ခ်ဳပ္သို႕
အဆံုးအျဖတ္ ေတာင္းသည့္ အျဖစ္ထိေရာက္ခဲဘူးသည္။ ျပည္နယ္၀န္ ႀကီးခန္႕ထားရာတြင္ အေျခခံဥပေဒ အရ
၀န္ႀကီးခ်ဳပ္သည္ ျပည္နယ္ေကာင္စီ ႏွင့္ ညွိႏိႈင္းရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ျပည္နယ္ေကာင္စီ ႏွင့္ ညွိႏိုင္းျခင္းမရွိ မိမိ
အလိုက်သာခန္႕အပ္ေနသည့္ကိစၥ ကို တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္က ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဖက္တြင္ရပ္ ကာ
၀န္ႀကီးခ်ဳပ္၏လုပ္ရပ္သည္ ဥပေဒ ႏွင့္ မဆန္႕က်င္ေၾကာင္း ကာကြယ္ေပးခဲ့သည္။ ျပည္နယ္၀န္ႀကီးခန္႕ထားရာတြက္
ျပည္နယ္ေကာင္စီ ႏွင့္ ညွိႏိႈင္းရမည္ ဟု အတိအလင္းေရးထားသည့္ အေျခခံဥပေဒ ကိုပင္ တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္က
သမာဓိ ရွိရွိ မကာကြယ္ ခဲ့ေပ။ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္သည္ တရား လႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ အေပၚ ယေန႕ နအဖ စစ္အာဏာရွင္မ်ား ႏွင့္
မျခား မနား၊ မတရားသျဖင့္ ၾသဇာေပးေနေၾကာင္းထင္ရွားေနပါသည္။ လြတ္လပ္စြာ တည္ရွိၾကရၿပီး၊ တခု ႏွင့္ တခု
အျပန္ အလွန္ ထိမ္း ညွိၾကရမည္ျဖစ္ေသာ ဒီမိုကေရစီ ၏ မ႑ိဳင္ႀကီး (၃) ခု အနက္ တရားေရး မ႑ိဳင္ သည္ လည္း
ဒိေန႕ နအဖ ေခတ္နည္းတူ လြတ္လပ္မႈ မရွိခဲ့ ေၾကာင္း ဤ အျဖစ္အပ်က္ အားျဖင့္ သက္ေသထူႏိုင္ပါသည္။
၁၉၅၇ ခုႏွစ္ ဖဆပလ ႏွစ္ျခမ္းကြဲေသာ အခါတြင္ ပို၍ ဆိုး၀ါးစြာ ဒီမိုကေရစီကိုေျပာင္းျပန္လွန္ခဲ့သည္။
ကခ်င္ ႏွင့္ ကရင္ျပည္နယ္တြင္ လူနဲစုမဲ ကိုသာ ရေသာ ႏု-တင္ဖက္ ကအမတ္မ်ား ကို ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္အာဏာ သံုးကာ
ျပည္နယ္ဥကၠဌ တင္ခဲ့သည္။ ကခ်င္ျပည္နယ္ေကာင္စီ အစည္းအေ၀းကိုလည္း ဦးႏုက သူ႕ေနအိမ္တြင္
က်င္းပခိုင္းရာ၊ နယ္ခ်ဲ႕ကိုလိုနီေခတ္ က နယ္ျခားေဒသ အုပ္စိုးသူမ်ားကို အဂၤလိပ္ ဘုရင္ခံ၏ အတိုင္ပင္ခံ သာသာ
အဆင့္သာရွိခဲ့ သျဖင့္ ဤသည္ကုိမလိုလား၍ လြတ္လပ္ေရးယူခါ မွ အခုလည္း ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏုသည္ သူ႕ကိုယ္သူ
ကိုလုိနီ ေခတ္ ဘုရင္ခံ ႀကီးပမာ ျပဳက်င့္ လာေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ အေသးစိပ္ ျဖစ္ရပ္မ်ား ကို စာေရးသူက
တုိင္းျပည္ကိုတင္ျပထားပါသည္။ ဦးႏုသည္ တိုင္းရင္းသား လူုမ်ိဳး မ်ား၏ ကုိယ္ပိုင္ျပဌာန္း ပိုင္ခြင့္ မ်ား ပါရွိသည့္
ပင္လံုစာခ်ဳပ္ကို လည္း စိုးစည္း မွ် ထည့္ မစဥ္းစားခဲ့ ရံုတင္မက၊ ျပည္နယ္မ်ား ၏ အာဏာ အားလံုး ကုိ ပါ ရုတ္္သိမ္း
လိုသူျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျဖစ္ႏိုင္လ်င္ျပည္နယ္မ်ားကိုပါဖ်က္သိမ္း လိုသူျဖစ္ပါေၾကာင္း စာေရးသူ ဦးဇန္ထာရွင္ က သူ၏
ဒီမိုကေရစီေျပာင္းျပန္ စာအုပ္တြင္ အျပည့္အစံု ေဖၚထုတ္ေရးသားထားပါသည္။ ဤသည္မွာ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္းဦးႏု
၏ ဖံုးကြယ္၍ မရေသာ ႏိုင္ငံေရး အားနဲခ်က္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။
ဦးႏု ကိုယ္ တိုင္က ေျပာဘူးသည္။ လြတ္ေတာ္အမတ္တဦး က အေမရိကန္ကို
စစ္ေၾကညာဖို႕အဆိုတင္သြင္းလာသျဖင့္၊ အေမရိကန္ကို စစ္ေၾကညာလ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္
ဖြတ္ဖြတ္ေၾကသြားႏုိင္ေၾကာင္းေျပာျပရာ၊ “အနည္းဆံုး စတိေလာက္ေတာ့ ေၾကညာ သင့္ေၾကာင္း၊ ထိုအမတ္
ကထပ္ေျပာေၾကာင္း” ႏွင့္ ပါလီမန္ တြင္ “ဖိုး သံုည” ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေၾကာင္းမွတ္ခ်က္ခ်ဘူး ၏။ ၀န္ႀကီး
ခ်ဳပ္ကိုယ္တိုင္ လည္း သူေျပာေသာ “ဖိုးသံုည” ထဲတြင္ ပါေနေလေရာ့သလား၊ ေမးစရာျဖစ္လာရသည္။ ဥပေဒ
ထုတ္ေတာ့ တျခား၊ လုပ္ေတာ့ တမိ်ဳး ထင္ရာစိုင္းျပဳမူေနၾကသည့္ ယေန႕ ေခတ္ န၀တ / နအဖ စစ္အာဏာ ရွင္တို႕
၏ ေရွ့ေျပးလမ္း ျပ တဦးေပလား၊ ေမးစရာျဖစ္လာရသည္။
မည္သို႕ပင္ျဖစ္ေစ “ဒီမိုကေရစီ ေျပာင္းျပန္“ ကုိ ဦးဇန္ထာရွင္က ေရးသား ခဲ့သည္မွာ ၁၉၅၈
ခုႏွစ္တြင္ေရးသားထားျခင္းျဖစ္သျဖင့္ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး (၁၁) ႏွစ္တာကာလ အေတြ႕ အၾကံဳမ်ား ကို
ေျခခံထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သတိမူၾကရေပမည္။ ၁၉၅၈ ေနာက္ပိုင္း သမိုင္း အျဖစ္အပ်က္ မ်ား ႏွင့္ အတူ
ေႏွာင္းေခတ္လူငယ္မ်ိဳးဆက္သစ္တုိ႕ အေန ႏွင့္ ခ်ိန္ထိုး ၾကည့္ရန္လည္း လိုပါလိမ့္မည္။ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးႏု
သည္ တျပည္ေထာင္စနစ္ ကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ အသံုးခ်ခဲ့သည္မွာ မွန္ေသာ္လည္း ဗိုလ္ေန၀င္း၊ ဗိုလ္သန္းေရႊ တို႕ ႏွင့္
မတူညီ သည့္ အခ်က္ မ်ား အေျမာက္အမ်ား ရွိေနသည္ ကို မေမ့အပ္ေပ။ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးႏု သည္ ဖဆပလ
ေခတ္ တြင္ တိုင္းျပည္တိုးတက္ရာတိုးတက္ေၾကာင္း လုပ္ေဆာင္ ခဲ့ သည့္ လုပ္ရပ္မ်ား အေျမာက္အျမား ရွိခဲ့ပါသည္။
ဤ အေၾကာင္းတို႕ကို သူ၏ တာေတ စေနသား စာအုပ္တြင္ အထင္အရွား ဖတ္ရႈ ႏိုင္ပါသည္။ တဖက္တြင္မူ
ဖဆပလ ေခတ္ ႏွင့္ မဆလ၊ နအဖ ေခတ္ ကုိ ႏိႈင္း ယဥ္ၾကည့္ ပါက ဖဆပလ ေခတ္တြင္ ျပည္သူ တို႕ ၏ ပညာေရး၊
က်မၼာေရး၊ စီးပြားေရး အစစ အရာရာ တြင္ စစ္အာဏာရွင္တို႕ေခတ္ထက္ အဆမတန္ သာလြန္ေကာင္း မြန္ေအာင္
ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ ခဲ့ေၾကာင္း အရွိကိုအရွိ အတိုင္း မွတ္တမ္းတင္ၾကရမည္သာျဖစ္ပါသည္။ ထိုေခတ္ထိုအခ်ိန္အခါ တြင္
တိုင္းျပည္သည္ အာရွ ႏိုင္ငံ မ်ား အၾကားတြင္ မနိမ့္ က်ခဲ့ပါ။ ဦးႏုသည္ တျပည္ေထာင္ မင္းတရားႀကီး ပမာျပဳက်င့္
ခဲ့၍ တုိင္းရင္းသား လူမိ်ဴးမ်ား ၏ နစ္နာခ်က္မ်ား၊ မေၾကနပ္ခ်က္မ်ား သည္ တားမႏိုင္၊ ဆီးမရေအာင္ မ်ားျပားလာခဲ့
ၿပီး၊ တုိင္းျပည္၏ အေျခခံဥပေဒ ကုိ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ ႏွင့္ အညီ ဖက္ဒရယ္လ္ျပည္ေထာင္စု အသြင္သို႕ ျပင္ဆင္ရန္
အတြက္ ျပည္နယ္မ်ား က အေရးဆိုလာေသာအခါတြင္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးႏု သည္ အာဏာရွင္ ဆန္ဆန္ ျ
ပဳက်င့္ကာ တားဆီးပိတ္ပင္ျခင္းမျပဳလုပ္ခဲ့ပဲ၊ ပါလီမန္လႊတ္ေတာ္ တြင္ဖက္ဒရယ္လ္ ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲကို ျပဳလုပ္ရန္
၀န္မေလးခဲ့ပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္း မွ အာဏာ မသိမ္း ခဲ့လ်င္ တိုင္းျပည္၏ ကံၾကမၼာသည္
ပိုမိုေကာင္းမြန္လာႏိုင္ေသးသည္၊ ဖက္ဒရယ္လ္ျပည္ေထာင္စု လမ္းေပၚ သို႕ ျပန္လည္တည့္ မတ္ႏိုင္ခဲ့မည္၊
စစ္မွန္ေသာ စည္း လံုး မႈ ႏွင့္ ခိုင္မာတည္တန္႕ေသာ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကုိလည္း တည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့
မည္ျဖစ္သည္။ တိုင္းျပည္သည္လည္း ဒီထက္မကတိုးတက္စရာသာ ရွိ ေၾကာင္း သံုးသပ္ရေပမည္။ ဗိုလ္ေန ၀င္း
အာဏာ မသိမ္းခဲ့လ်င္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ႏွင့္ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား မူလရည္မွန္း ခဲ့ၾကေသာ ဗမာ
အပါအ၀င္ လူမ်ိဳးေပါင္းစံု ျပည္သူတို႕ ခ်စ္ခ်စ္ ခင္ခင္ခင္ စည္းစည္း လံုးလံုး တန္းတူရည္တူ ေနထိုင္ၾကသည့္
သာယာၿငိမ္းခ်မ္းေသာ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ ေခၚ ဒီမိုကေရစီ လူ႕ေဘာင္ ႀကီး ကို အတူ တကြ
ထူေထာင္ျဖစ္ခဲ့ၾကမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အေကာင္းျမင္ရႈေထာင့္မွ သံုးသပ္ၾကရေပမည္။
vansangva အျမင့္ပ်ံငွက္မ်ားအဖြဲ႕
No comments :
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.