ယံုၾကည္ၾကသည္။ ရွမ္းဆိုေသာ စကားလံုးသည္ ပါဠိစကားမွ သက္ဆင္းလာေသာ
ပါဠိပ်က္စကား ျဖစ္သည္ဟု အဆိုရွိသည္။ရွမ္းအမ်ိဳးသားတုိ႔က မိမိတို႔ကိုယ္ကို မိမိတို႔ တိုင္း ဟု
ေခၚသည္။ တိုင္း အဓိပၸာယ္မွာ ေတာက္ပျခင္း ျဖစ္သည္။ ရွမ္းရွမ္းေဆာက္ပသည္။ မီးခိုးမီးလွ်ံ
(ရွမ္း) စေသာ စကားမ်ားတြင္ ရွမ္းစကားလံုးမွာ ေတာက္ပျခင္း ျပည့္ဝျခင္း
သေဘာအဓိပၸာယ္ကို ေဆာင္သည္။ရွမ္းျပည္ကို မိန္းတိုင္း၊ ရွမ္းလူမ်ိဳးကို ကြန္းတိုင္း၊
ရွမ္းစကားကို ကြမ္းတိုင္းဟု ရွမ္းဘာသာျဖင့္ ေခၚသည္။
ျမန္မာစာေပ၊ ျမန္မာသမိုင္းမ်ားတြင္း ရွမ္းမ်ိဳးအစ မိုင္းေမာက ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ရွမ္းမင္းအစ
ဘိႏၵက ဟူ၍လည္းေကာင္း ဆို႐ိုးလကၤာမ်ား ရွိခဲ့သည္။
ေမာဟူေသာ စကားမွာ မင္းဟူ၍ အဓိပၸာယ္ရသည္။ ေရႊလီျမစ္ကို ရွမ္းအေခၚျဖင့္ နမ့္ေမာင္းဟု
ေခၚသည္။ ေရွးအခါက ေရႊလီျမစ္ဝွမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ရွမ္းကိုးျပည္ေထာင္
တည္ေထာင္ေနထိုင္ရာမွ ရွမ္းေဒသကို ေရႊလီျမစ္အား အစြဲျပဳ၍ ေမာကိုးျပည္
(ေမာင္းကိုးျပည္)
ဟုေခၚၾကသည္။
ျမန္မာသမိုင္းမ်ားတြင္ မိုင္းေမာ ျပည္ႀကီးအား အေနာက္မဇ်ၥိတိုင္းသား သက်သာကီဝင္မင္းမ်ိဳး
ရွမ္း႐ိုးရာစကားအရဆိုေသာ္ သက်သာကီဝင္ မင္းမ်ိဳးအႏြယ္ျဖစ္ေသာ ခြန္လူးမင္းေခၚ
မင္းတပါးက မိုင္းေကာျပည္ႀကီးကို စတင္ တည္ေထာင္အုပ္စိုးသည္ဟု ဆိုသည္။
ထိုမင္းေပါက္ဖြားေသာ မင္းဆက္မ်ားသည္ ေအာက္ပါၿမိဳ႕ႀကီး ကိုးၿမိဳ႕ႏွင့္ အရံၿမိဳ႕မ်ားတြင္
မင္းျပဳခဲ့ၾကသည္ ဆို၏။
ဘိႏၵက ဟူ၍လည္းေကာင္း ဆို႐ိုးလကၤာမ်ား ရွိခဲ့သည္။
ေမာဟူေသာ စကားမွာ မင္းဟူ၍ အဓိပၸာယ္ရသည္။ ေရႊလီျမစ္ကို ရွမ္းအေခၚျဖင့္ နမ့္ေမာင္းဟု
ေခၚသည္။ ေရွးအခါက ေရႊလီျမစ္ဝွမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ရွမ္းကိုးျပည္ေထာင္
တည္ေထာင္ေနထိုင္ရာမွ ရွမ္းေဒသကို ေရႊလီျမစ္အား အစြဲျပဳ၍ ေမာကိုးျပည္
(ေမာင္းကိုးျပည္)
ဟုေခၚၾကသည္။
ျမန္မာသမိုင္းမ်ားတြင္ မိုင္းေမာ ျပည္ႀကီးအား အေနာက္မဇ်ၥိတိုင္းသား သက်သာကီဝင္မင္းမ်ိဳး
ရွမ္း႐ိုးရာစကားအရဆိုေသာ္ သက်သာကီဝင္ မင္းမ်ိဳးအႏြယ္ျဖစ္ေသာ ခြန္လူးမင္းေခၚ
မင္းတပါးက မိုင္းေကာျပည္ႀကီးကို စတင္ တည္ေထာင္အုပ္စိုးသည္ဟု ဆိုသည္။
ထိုမင္းေပါက္ဖြားေသာ မင္းဆက္မ်ားသည္ ေအာက္ပါၿမိဳ႕ႀကီး ကိုးၿမိဳ႕ႏွင့္ အရံၿမိဳ႕မ်ားတြင္
မင္းျပဳခဲ့ၾကသည္ ဆို၏။
ရွမ္းသမိုင္း
No comments :
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.