သမိုင္း၀င္မိုးေကာင္းျမီဳ႕အေၾကာင္းကိုကား အထင္းအရွား မသိရေခ်။ သိသူမ်ားကလည္း
၀ိုးတ၀ါးမွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာနိူင္ငံ အလယ္ပိုင္းတြင္ ေတြ႕ရတတ္ေသာ
ေရွးေဟာင္းျမီဳ႕မ်ားကဲ့သို႕ အနည္းဆံုး အုတ္ျမီဳ႕ရုိးရာမွ်မက်န္သျဖင့္
ျမီဳ႕ျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္ဆိုလွ်င္ပင္ ယံုေကာင္းမွယံုၾကမည္ ျဖစ္သည္။ မိုးေကာင္းျမီဳ႕ေဟယင္းကလည္း
ယေန႕ျမီဳ႕သစ္ေနရာႏွင့္ တျခားစီျဖစ္ေပသည္။ ရာဇာ၀င္က်မ္းမ်ားတြင္ ျမီဳ႕၊ ျပ၊
က်ဳံးေျမာင္းမ်ားႏွင့္ တည္ေဆာက္ေၾကာင္းဆိုသည္။ အုတ္ျမီဳ႕ရုိး၊ သစ္ျမီဳ႕ရုိးျဖစ္သည္ကို
အပီအသ မဆိုေခ်။ မိုးေကာင္းသည္ သစ္ေတာထူထပ္ေသာေနရာတြင္ တည္ရွိသျဖင့္
အုတ္ျမီဳ႕ရုိးထက္ သစ္တပ္ျမီဳ႕ရုိးကို အေလးထားတည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ ျမီဳ႕ျဖစ္ခဲ့ဟန္ရွိသည္။
ဘုရင့္ေနာင္မင္းတရားၾကီး တပ္မ်ားခ်ီလာစဥ္က လမ္းခုလတ္မွ သစ္တပ္ျဖင့္ ခုခံခဲ့ေၾကာင္း
ေတြ႕ရသည္။
ရွမ္းတို႕ တန္ခိုးအင္အား
ျမန္မာ့ သမိုင္းတြင္ရွမ္းတို႕တန္ခိုးၾသဇာၾကီးမားမူႏွင့္ နိူင္ငံေရးဦးေဆာင္နိူင္မူကို မိုးေကာင္း၊
မိုးညွင္းတို႕မွလြဲ၍ အျခားမည္သည့္ေဒသတြင္မွ မေတြ႕ရေသးေခ်။ မိုးေကာင္း၊
မိုးညွင္းေဒသမ်ားသည္ ပုဂံလြန္ကာလတြင္ ထင္ရွားလာခဲ့သကဲ့သို႕ ပင္းယ၊ စစ္ကိုင္းေခတ္တြင္
ဗဟိုမင္းနိူင္ငံ ျမီဳ႕ေတာ္ကိုပင္ သိမ္းပိုက္ထားနိူင္ခဲ့သည္။ သို႕ေသာ္လည္း တိုက္ခိုက္အျပီး
မိုးေကာင္း၊ မိုးညွင္းတို႕သာ ျပန္သြားခဲ့ၾကသျဖင့္ ျမန္မာနိူင္ငံတြင္ ရွမ္းမင္းဆက္ကို အခိုင္အမာ
မတည္ေထာင္နိူင္ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ကေလးႏွင့္လည္း တိုက္ခိုက္တတ္သျဖင့္ အားနည္းခဲ့ရသည္။
ထိုအခြင့္ေကာင္းကိုယူလ်က္ မင္းၾကီးစြာေစာ္ကဲလက္ထက္ အ၀က မိုးေကာင္း၊ မိုးညွင္းတို႕ကို
သိမ္းယူနိူင္ခဲ့သည္။
အ၀ေခတ္ ေနာက္ပိုင္း မိုးေကာင္း၊ မိုးညွင္းတို႕ျပန္လည္အားေကာင္းလာခဲ့ျပီး
သိုငံဘြားမင္းၾကီးသည္ အ၀ကို တစ္ဖန္ လာေရာက္သိမ္းပိုက္နိူင္ခဲ့ျပန္သည္။
သိမ္းပိုက္ျပီးေနာက္ သိုငံဘြားမင္းၾကီးက သားေတာ္သိုဟန္ဘြားကို အ၀တြင္ထားခဲ့ျပီး
ျပန္သြားခဲ့သည္။ ယင္းသည္ ျမန္မာမွဴးမတ္မ်ား အကူအညီျဖင့္ ေကာင္းစြာအုပ္ခ်ဳပ္ရမည့္အစား
ဗုဒၶသာသနာေတာ္ကို ဖ်က္ဆီးခဲ့သျဖင့္ ျမန္မာမ်ား သည္းမခံနိူင္ျဖစ္ကာ မင္းၾကီးရန္ေနာင္
ဦးေဆာင္ျပီးလုပ္ၾကံသျဖင့္ သိုဟန္ဘြား နတ္ရြာစံခဲ့ရသည္။ သို႕ေသာ္ ျမန္မာတို႕သည္
ျမန္မာမင္းဆက္ကို မထူေထာင္ပဲ အုန္းေဘာင္ေစာ္ဘြားကိုပင္ ျမန္မာမင္းအျဖစ္ အ၀တြင္
တင္ေျမွာက္ခဲ့ၾကသည္။
ကိုးေစာ္ဘြားအ၀င္ မိုးေကာင္း
မိုးေကာင္းျမီဳ႕သည္ ကိုးေစာ္ဘြား အ၀င္အပါျဖစ္သည္။ ထိုကိုးေစာ္ဘြားသည္
မဟာမိတ္အဖြဲ႕လည္း မဟုတ္ေခ်။ နယ္ေျမအားျဖင့္ စုရုံးထားျခင္းမ်ဳိးလည္း မဟုတ္ေခ်။
ရွမ္းတို႕
ၾကီးစိုးခဲ့ရာ အေရးပါေသာ ေစာ္ဘြားကိုးဦး အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့သည့္ နယ္ေျမအျဖစ္သာ
ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ထိုေနေျမတို႕မွာ ( အကၡရာစဥ္ အရ )
ကေလး၊ ေညာင္ေရႊ
ဗန္းေမာ္၊ မိုးေကာင္း
မိုးညွင္း၊ မိုးနဲ
မိုးမိတ္၊ သီေပါ၊ သိႏၷီ
တို႕ျဖစ္သည္။ ျမန္မာမင္းတို႕က အခ်ဳိ႕အခ်ိန္တို႕တြင္ ေစာ္ဘြားမ်ားကို
အေဆာင္အေယာင္မ်ားေပးေသာအခါ ထိုကိုးေစာ္ဘြားကို ေတြ႕ရတတ္သည္။ ( ကုလား၊ ၂၀၀၆၊
တ၊ ၃၄၀ )
ထို႕ေနာက္ မိုးေကာင္း ထင္ရွားလာခဲ့ျပန္သည္မွာ ဘုရင့္ေနာင္လက္ထက္တြင္ျဖစ္သည္။
ထိုအခ်ိန္က မိုးေကာင္း၊ မိုးညွင္း စသည့္ ရွမ္းေစာ္ဘြားတို႕ အဆင့္အေနအထားကို ဆိုရလွ်င္
မိုးေကာင္းေစာ္ဘြားသည္ ထီးဆယ္စင္းေဆာင္းအဆင့္
ကေလးေစာ္ဘြားသည္ ထီးကိုးစင္းေဆာင္းအဆင့္
မိုးညွင္းေစာ္ဘြားသည္ ထီးငါးစင္ေဆာင္းအဆင့္
၀န္သိုေစာ္ဘြားသည္ ထီးငါးစင္းေဆာင္းအဆင့္
- အသီးသီးရွိၾကသည္။ ( ဥသာေရာ၊ ၂၀၀၆၊ မ်က္ ၄၇ )
- ဘုရင့္ေနာင္ မင္းတရားၾကီး ၾကြခ်ီလာေသာအခါ မိုးေကာင္း၊ မိုးညွင္းတို႕သည္ ေတာတြင္းေျပး၀င္ပုန္းလွ်ဳိး ေနခဲ့ၾကေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ သမီးကညာ ဆင္ၾကီးျမင္းၾကီး ကန္ေတာ့လက္ေဆာင္ျဖင့္ ထီးမက်ဳိးလွံမရွ ၀င္ေရာက္လာခဲ့ၾကသည္။ မိုးေကာင္းက တစ္ႏွစ္သံုးၾကိမ္ ပယင္းခဲမ်ားကို လက္ေဆာင္ေတာ္ ဆက္သရသည္။ ကေလး၊ မိုးညွင္း၊ သီေပါတို႕ကလည္း ထို႕အတူ ကတိုး ေအာင္သား၊ တရုတ္ပုဆိုး စသည္တို႕ကို တစ္ႏွစ္သံုးၾကိမ္ လက္ေဆာင္ေတာ္ ဆက္သၾကရသည္။ မင္းတရားၾကီး ခ်ီရာသို႕လည္း ေသာင္းတပ္တစ္တပ္ျဖင့္ လိုက္ပါအမႈထမ္းရသည္။ ဘုရင့္ေနာင္မင္းတရားၾကီးသည္ မိုးေကာင္းေစာ္ဘြားသားေတာ္ ကေလးငယ္ကိုယူလာခဲ့၍ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ ေကြ်းေမြးျပဳစုခဲ့သည္။ သားေတာ္ရင္းကဲ့သို႕လည္း ခ်စ္ေတာ္မူသည္။ ကိုယ္ေတာ္ႏွင့္အတူ ေရႊဖလား၌ စားေတာ္ေခၚခဲ့သည္။ ၀တ္စရာ အ၀တ္အကၤ်ီတို႕ကို ကိုယ္ေတာ္တိုင္တိုင္းတာ၍ ခ်ဳပ္လုပ္တတ္သူက ခ်ဳပ္ေပးေစခဲ့သည္။ ပညာကိုလည္း ေကာင္းစြာသင္ၾကားေပးခဲ့သည္။ အဘေစာ္ဘြားအရာကိုလည္း ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ခ်ီးျမွင့္ေပးအပ္ခဲ့သည္။ ထို႕မွ် မိုးေကာင္းေစာ္ဘြားကို ခ်စ္ေတာ္မူခဲ့သည္။ သို႕ေသာ္ မိုးေကာင္းေစာ္ဘြားသည္ မင္းတရားၾကီးကို ပုန္ကန္ခဲ့သည္။ ပုန္ကန္ရျခင္းအေၾကာင္းမွာ မင္းၾကီးခ်ီေလသမွ်စစ္ေျမျပင္သို႕ ေသာင္းတပ္တစ္တပ္ျဖင့္ လိုက္ပါရေသာေၾကာင့္ စစ္ေျမျပင္တြင္း က်ဆံုးေသေၾကမည္အစား မိမိအရပ္မွာပင္ေသေတာ့မည္စိတ္ကူးျဖင့္ ပုန္ကန္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ မင္းၾကီးခ်ီလာေသာအခါ ေတာတြင္းထြက္ေျပး ပုန္းေအာင္းေနခဲ့သည္။ ထိုအျဖစ္အပ်က္တြင္ မိုးေကာင္းေစာင္ဘြား၊ ယင္း၏အမတ္ ေပါလသိုင္းစားႏွင့္ ဘုရင့္ေနာင္မင္းတရားၾကီးတို႕၏ သံုးပြင့္ဆိုင္ ဆက္ဆံမႈသမိုင္းသည္ အလြန္စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းလွေပသည္။ မွတ္ခ်က္။ ( ျပန္လည္းေရးသားမွ်ေ၀ရန္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ရာဇာ၀င္သမိုင္းက်မ္းကိုသာ ေလ့လာၾကည့္ပါဟု တိုက္တြန္းလိုပါသည္။) အခ်ဳပ္မွာ မိုးေကာင္းေစာ္ဘြားကိုမိခဲ့ေသာ္လည္း သံေယာဇဥ္ၾကီးမားလွေသာ မင္းၾကီးသည္ အသက္မွလႊတ္ခဲ့ေလသည္။ ဖမ္းမိလာေသာ မိုးေကာင္းစားကို မင္းၾကီးသည္ ဗိုလ္ပံုအလယ္တြင္း ေအာက္ပါအတိုင္း ၀မ္းပန္းတနည္း ေျပာခဲ့သည္။
ေန႕ညဥ့္ျမဲေစသည္၊ စာေပလည္း ငါသင္ေတာ္မူသည္၊ ငါစားေတာ္ေခၚလွ်င္ ေရႊခြက္ႏွင့္
ငါလက္ေတာ္ထည္၍ ့စားေစသည္၊ အ၀တ္ကိုလည္း ငါ့လက္ေတာ္ႏွင့္
လ်ာထား၍ ၀တ္ေစသည္၊ အကၤ်ီလည္း ငါ့လက္ေတာ္ႏွင့္ လ်ာထားျပီးလွ်င္ သူတျခားကို
ခ်ည္ေစ၍ ၀တ္ရသည္၊ ဤကဲ့သို႕ ငါသနားေတာ္မူသည္ႏွင့္အညီ ေရႊနန္းရိပ္တြင္ၾကီးသည္၊
သင့္ဘ မိုးေကာင္းေစာ္ဘြားမရွိလွ်င္ သင့္ဘေထြးတို႕လည္း လုပ္ရည္ၾကံရည္ႏွင့္တကြ
အမႈေတာ္ကို ထမ္းေပးသည္ျဖစ္၍ မိုးေကာင္းႏွင့္ထိုက္ေလွ်ာက္သသူၾကီးျဖစ္ေပးသည္။
ယင္းသို႕ျဖစ္လ်က္ သင့္ဘေထြးတို႕ကို ေပးေတာ္မမူ၊ သင့္ကိုလည္း
ငါ့သနားေတာ္မူေသာေၾကာင့္ မင္းေျမွာက္တန္ဆာငါးပါးႏွင့္တကြ ငါသူေကာင္းျပဳေတာ္မူသည္။
ထိုသို႕ေသာ ေက်းဇူးေတာ္ကို ေအာက္ေမ့သျဖင့္ သားေတာ္အစဥ္၊
ေျမးေတာ္အဆက္တိုင္းေအာင္ မသင့္မတင့္ေသာ အၾကံအစည္ကို မၾကံစည္အပ္၊ ထိုသို
႕ မၾကံအပ္ေသာ အၾကံအစည္ကို ၾကံမိေလေသာေၾကာင့္ ဆင္ျမင္းဗိုလ္ပါ မွဴးၾကီးမတ္ခိုင္တို႕
ဆံုးပါးေလသည္။ ငါသားေတာ္ အိမ္ေရွ႕မင္းစေသာ မွဴးေတာ္မတ္ေတာ္ အေပါင္းတို႕သည္
ပင္ပန္းႏြမ္းရိစြာခ်ည္း လိုက္ရေလသည္။ ငါလည္းေတာၾကိဳေတာၾကား ဆီးႏွင္းခံ၍ ရွိရေခ်သည္။
ငါဘုန္းေတာ္ေၾကာင့္ အမ်ဳိးအေဆြႏွင့္တကြ ရေတာ္မူသည္။ တစ္ပါးေသာ
မင္းဧကရာဇ္ျဖစ္ေသာ္ မ်က္ႏွာကိုမွ်ျမင္ရမည္ မဟုတ္ေပ၊ အထူးထူးေသာ ေဘးဘယတို႕
ေရာက္ေလေတာ့မည္ '' ဟူ၍မိန္႕ေတာ္မူသည္။
ထိုအမိန္႕ေတာ္ကို မိုးေကာင္းေစာ္ဘြားၾကားလွ်င္ ဦးသံုးၾကိမ္ခ်၍ ဤသို႕
နားေတာ္ေလွ်ာက္သည္။
'' ကြ်န္ေတာ္သည္သို႕ သည္အၾကံအစည္ကို ၾကံမိသည္၊ ယခုတစ္စံုတစ္ခုေသာ
ေဘးဘယျဖင့္ ကြပ္မ်က္ေတာ္မူေတာ္လည္း မေကာင္းမႈရွိေတာ္မမူျပီး၊ ထိုသို႕
မွားေသာအယူရွိေသာသူကို မဟာကရုဏာေတာ္ျဖင့္ မိန္႕ေတာ္မူေသာ
အမိန္႕ေတာ္ခြန္းကိုၾကားရလွ်င္ ကြ်န္ေတာ့္ ဦးေခါင္း၌ ခုႏွစ္ခ်က္ေသာ မိုးၾကိဳးတို႕သည္
တစ္ျပိဳင္နက္က်ဘိသကဲ့သို႕ထင္သည္၊ ကြ်န္ေတာ္ကို ကြပ္မ်က္သျဖင့္ ေသရေသာ္လည္း
အပၸါယ္ေလးပါး၌ ခံရမည္အေၾကာင္းျဖစ္ေတာ့့သည္။'' ဆင္ျဖဴရွင္မင္းတရားၾကီးသည္
ေနာက္ဆံုး၌ မိုးေကာင္းေစာ္ဘြားကို အသက္မွ လႊတ္ေပးေတာ္မူခဲ့သည္။ တိုင္ပင္ရာပါသူ၊
တစ္စိတ္တစ္၀မ္းရွိသူ မွဴးမတ္ငယ္ တစ္ရာေလာက္ကိုမူကာ အသက္မွလႊတ္ခဲ့ေသာ္လည္း
နိူင္ငံေတာ္တြင္ မထားပဲ အိႏၵယသို႕ တင္ပို႕ေရာင္းရသည္။ ထိုအျဖစ္အပ်က္တြင္ မင္းၾကီးသည္
မိုးေကာင္းေစာ္ဘြားအေပၚ မည္မွ်ခ်စ္ခဲ့ေၾကာင္း သာဓကျဖစ္သည္။
မိုးေကာင္း အစုအမႈထမ္း
ေညာင္ရမ္းမင္းဆက္ကို ထူေထာင္ခဲ့ေသာ မင္းရဲနႏၵာမိတ္သည္ အ၀ကိုသိမ္းပိုက္
ျပန္လည္တည္ေထာင္ျပီးေနာက္ စည္းရုံးေရးမ်ားလုပ္ေဆာင္ရာတြင္ မိုးေကာင္း၊ မိုးညွင္းတို႕ကို
သိမ္းသြင္းစည္းရုံးနိူင္ခဲ့သည္။ ထိုမင္းသည္ ရွမ္းျပည္နယ္ေဒသအႏွံတို႕မွ
ေခၚေဆာင္လာခဲ့သူမ်ားကို အစုအ၀န္းမ်ား ဖြဲ႕ခ်ခဲ့သည္။ သို႕ေသာ္ မိုးေကာင္းပါသူမ်ားကို
အေနာက္ဘက္လြန္မင္း လက္ထက္တြင္မွ ဖြဲ႕ခ်နိူင္ခဲ့သည္။ မိုးေကာင္းပါ ေက်းစားရြားစားတို႕၊
သားေျမးအရည္တူလူတို႕ကို ျမင္းစုဖြဲ႕ခဲ့သည္။ ေခါင္းမွာ တုရင္သိခၤသူ ျဖစ္သည္။
ထို႕ေနာက္မိုးေကာင္းပါ၊ အိမ္ေရွ႕ေနာက္ေတာ္ပါ ေက်းစားတို႕ သားေျမး အရည္တူကို
လက္ပန္စားကို ေခါင္းခန္႕၍ ျမင္းစုဖြဲ႕ခဲ့သည္။ ယင္းသို႕ အားလံုးသည္
လက္၀ဲေတာ္ဆင္ကပ္မွေန၍ ခစားၾကရသည္။ မ်ဥ္းနက္၊ ေမွာက္တိုနက္ ( အမွတ္မရွိ )
၀တ္ဆင္ၾကရသည္။
ေစာ္ဘြား သို႕မဟုတ္ ပပၸတရာဇာ၏
မင္းတရားေရႊထီး မိုးေကာင္း၊ မိုးညွင္းတို႕ခ်ီေတာ္မူစဥ္က မိုးေကာင္းေစာ္ဘြားသည္
ေတာင္ ၄၅ လံုးအရွင္ျဖစ္သည္။ မိုးညွင္းေစာ္ဘြားက ၃၅ လံုးမႈိင္းကို
အစိုးရအေၾကာင္းသိရသျဖင့္ မိုးေကာင္းက သာလြန္ၾကီးကဲေသာ
ေစာ္ဘြားျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။ ( ကုလား၊ ၂၀၀၆၊ ဒု၊ ၂၃၈ ) ေညာင္ရမ္းေခတ္တြင္
မိုးေကာင္းေစာ္ဘြားကို ၉၅ လံုးမိႈင္းရွင္ေစာ္ဘြား အျဖစ္ေတြ႕ရွိရသည္။ ဆိုခ်င္သည္က
မိုးေကာင္းေစာ္ဘြား အုပ္ခ်ဳပ္မူေအာက္တြင္ ေတာင္ ၉၅ လံုးပါ၀င္သည္ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။
( ကုလား၊ တ၊ မ်က္ ၁၂၂-၂၃ ) မိုးညွင္းလည္း မိုးေကာင္းေအာက္ ေရာက္ရွိသြားျပီး
သေဘာတြက္ဆရပါသည္။ အေနာက္ဘက္လြန္မင္း လက္ထက္ ရွမ္းေစာ္ဘြားတို
႕ သမီးေတာ္မ်ားကို ဟံသာ၀တီတို႕ ေခၚယူေသာအခါ မိုးေကာင္းေစာ္ဘြားသမီးေတာ္လည္း
ပါရွိသည္။ ထိုအခ်ိန္က မိုးေကာင္းေစာ္ဘြားသည္ မင္းတရားၾကီး ဘုရားရွိရာ ဟံသာ၀တီတြင္
ခစားေနသည္၊ မိုးေကာင္းတြင္ မရွိေခ်။ ေစာ္ဘြားမွာ စ၀္ဆိုင္လံု ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္
မင္းရဲဒီဗၥအမူတြင္ ပါ၀င္ခဲ့၍ ကြပ္မ်က္ျခင္းခံခဲ့ရသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေတာင္ပိုင္းမ်ားမွ
ကခ်င္မ်ားလည္း ပါလာခဲ့သည္ကိုလည္းေတြ႕ရသည္။ မိုးေကာင္း ၀န္းက်င္က ကခ်င္တို႕သည္
ရံခါ မိုးေကာင္းျမီဳ႕ကို လာေရာက္တိုက္ခိုက္တတ္သျဖင့္ မိုးေကာင္းေစာ္ဘြားကို သိမ္းသြင္းရန္
ေနျပည္ေတာ္မွ မွာၾကားေသာ အမိန္႕ေတာ္ကို ဗဒံုမင္းက ထုတ္ျပန္ခဲ့ဖူးသည္။
မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္တြင္ ကခ်င္ေတာင္စားတို႕သည္ ( ေတာင္ကိုအပိုင္စားရ )
ေနျပည္ေတာ္တို႕ဆင္းလာခဲ့ၾကျပီး ေဒသထြက္လက္ေဆာင္ေတာ္မ်ား ဆက္ခဲ့သည္ကို
ေတြ႕ရသည္။ ၁၈၆၃ မိုးေကာင္းျမီဳ႕နယ္ပါ လဆန္းေတာင္စား ေစာပိႏွင့္
ထံုးသာေနာင္ေတာင္စား၊ ေနာင္ၾကာေတာင္စား၊ လေဘာ္ေတာင္စား၊
လ၀ထူးေတာင္စားငါးဦးတို႕သည္ ေနျပည္ေတာ္တို႕ ေရာက္ရွိလာခဲ့ၾကျပီး ကတိုးခြာ၊ ဆင္စြယ္၊
ပယင္း နားေထာင္း၊ ေအာင္းလွံမ်ား ဆက္သခဲ့ၾကသည္။ မင္းတုန္းမင္းတရားၾကီးကလည္း
အျပန္အလွန္အားျဖင့္ ေငြဒဂၤါးႏွင့္ အထည္အလိပ္မ်ား ဆုေပးေတာ္မူခဲ့သည္။
ဦးေဆာင္လာခဲ့သူ လဆန္းေတာင္စား ေစာပိကို လဆန္းေစာ္ဘြားအျဖစ္ တိုးျမွင့္ခန္႕ေပးခဲ့ျပီး
' မဟာသီရိေစာပိရာဇာ' ဘြဲ႕ကိုေပးအပ္ ခ်ီးျမွင့္ခဲ့ပါသည္။ (ကဘဆ၊ ၂၀၀၄၊ တ၊ ၂၁၈ )
အျခားေသာ ေစာ္ဘြားမ်ားကဲ့သို႕ အစီးအနင္း အေဆာင္အရြက္မ်ားလည္း ေပးခဲ့သည္။
ပါလာသူတိုကိုလည္း ဘြဲ႕အမည္အရည္ႏွင့္ အထည္အလိပ္မ်ား ေပးသနားခဲ့သည္။ ကခ်င္ဗမာ
ခ်စ္ၾကည္ေရး မွတ္တိုင္ပင္ျဖစ္သည္။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္ အပိုင္း ၂ >>> ၃ သို႕
ေစာမင္းျဖဴ
No comments :
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.